Tyck till om Luleå kommuns service

De som bor, verkar och vistas i Luleå ska vara nöjda med kommunkoncernens tjänster och service. Luleå kommun arbetar för att förstärka upplevelsen av en förtroendefull serviceorganisation där välfärdstjänster och service ska hålla en hög standard. Du som varit i kontakt med kommunen det senaste halvåret kan tycka till om kontakten i en intervju.

Kanske har du träffat på någon i receptionen på Luleå kommuns servicecenter. De hjälper dig med dina frågor.

Luleå kommun vill underlätta vardagen för alla som bor, vistas och verkar i Luleå kommun. Ett projekt har initierats med målet att förbättra servicen som kompletterar de befintliga insatserna inom kommunens förvaltningar. Under tre år ska projektet stötta organisationen i att ta reda på vilka behov och förväntningar de som bor, vistas och verkar i Luleå har på kommunens service. Tillsammans med verksamheten ska kunskapen användas för att utveckla en service som förenklar vardagen för alla invånare, besökare och verksamma i kommunen.

– De flesta människor har olika faser i livet då de kan behöva komma i kontakt med kommunen. Vi vill att det ska uppfattas enkelt, smidigt och tryggt oavsett ärende. När du ger oss återkoppling så använder vi din feedback för att utvecklas, säger Susanne Sjölund, avdelningschef för Service och support.

Har du varit i kontakt med Luleå kommun det senaste halvåret? Vi vill gärna höra om dina erfarenheter i en kort intervju – för att lära oss och bli bättre. Som tack får du ett presentkort.

Anmäl ditt intresse Länk till annan webbplats.

Läs mer om serviceprojektet Länk till annan webbplats.

DELA VIA SOCIALA MEDIER

Text: Linda Sundström

Bild: Josefin Högström

22 september 2025

Logotyp