Luleå kommun vill underlätta vardagen för alla som bor, vistas och verkar i Luleå kommun. Ett projekt har initierats med målet att förbättra servicen som kompletterar de befintliga insatserna inom kommunens förvaltningar. Under tre år ska projektet stötta organisationen i att ta reda på vilka behov och förväntningar de som bor, vistas och verkar i Luleå har på kommunens service. Tillsammans med verksamheten ska kunskapen användas för att utveckla en service som förenklar vardagen för alla invånare, besökare och verksamma i kommunen.
– De flesta människor har olika faser i livet då de kan behöva komma i kontakt med kommunen. Vi vill att det ska uppfattas enkelt, smidigt och tryggt oavsett ärende. När du ger oss återkoppling så använder vi din feedback för att utvecklas, säger Susanne Sjölund, avdelningschef för Service och support.
Har du varit i kontakt med Luleå kommun det senaste halvåret? Vi vill gärna höra om dina erfarenheter i en kort intervju – för att lära oss och bli bättre. Som tack får du ett presentkort.