Invigning för ny Luleåskylt efter midsommar
Nu är det inte länge kvar innan den nya Luleåskylten står på plats på södra Hamnplan. Skyltens resa började på ritbordet i Töre där utformn...
Elin Carlansson, ursprungligen från Göteborg, valde att stanna i Luleå efter studierna. Nu letar hon efter hemmet med stort H. I detta avsnitt av XOXO Luleå får hon följa med planchefen AnneLie Granljung 15 våningar upp i Luleås nyaste höghus och höra mer om byggandet i Luleå.

AnneLie Granljung avslöjar för Elin varför hon valde Luleå, och ger en förklaring till alla byggkranar som poppar upp lite varstans.
DELA VIA SOCIALA MEDIER
Text och foto: Vinter
RELATERADE ARTIKLAR