Tre korta frågor till Carina Lundström
• När öppnar lokalen för besökare?
– Inflyttningen beräknas starta i slutet av året och kommer att pågå under en tid. Exakt datum för när lokalerna öppnar för besökare kommer att annonseras i god tid i lokaltidningarna, på kommunens webb lulea.se samt på kommunens Facebook. Information även via kommunens kundcenter, 0920-45 30 00
• Vilka ärenden kommer jag att kunna uträtta i det nya lokalerna?
– Den nya servicepunkten kommer att erbjuda dig personlig hjälp med exempelvis att fylla i ansökningar, lämna uppgifter, boka och hitta rätt tjänsteperson eller verksamhet, göra felanmälningar och mycket annat. Detaljerad information kommer i god tid innan öppnandet.
• Varför flyttar kommunen ihop flera förvaltningar i samma byggnad?
– Istället för att hyra flera olika lokaler samlar vi verksamheter i en byggnad, vilket innebär minskade ytor och lägre kostnader för kommunen. För dig som besökare blir det enklare, då du kan uträtta flera ärenden på samma plats. Huset är dessutom centralt placerat med närhet till busshållplats.
Lämna ditt tävlingsbidrag här
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.