Fick ställa om
De är mötesrådgivarna som är hjärnorna bakom alla stora möten, konferenser och event på Kulturens hus. De är en duo som fått ställa om verksamheten på grund av pandemin.
– Vi gick från ett nästan fullbokat 2020, till en rad ombokningar och nytänkande. Vi har inte ställt in, men ställt om, säger Linda och berättar att de stora kongresserna flyttats fram något år, andra har valt att köra sina möten digitalt.
Flexibelt och digitalt
Kulturens hus erbjuder luftiga lokaler och det är en stor fördel när människor ska hålla avstånd. Ändå har det mest rört sig om digitala möten under det senaste året. Alla konferensrum har utrustats med digital teknik. Det finns också mobil teknik, som med fördel kan användas för möten i exempelvis loungen.
– Vi har fått lära oss mycket nytt, när det gäller att genomföra digitala konferenser. Som tur är har vi massor av kompetens och engagerade medarbetare i huset, säger Anette och nämner att alla som är involverade i mötet alltid finns nära till hands.
– Människorna som jobbar här är vår styrka. Det finns nästan ingenting som vi inte kan lösa.